بازگشت به خانه و چالش های آن

بازگشت به خانه:امتحان کنید تا تعطیلات بهتری داشته باشید

شما این قدرت را دارید که امسال تعطیلات مورد نظرتان را رقم بزنید.
“چاره آن، تغییر ذهنیت است.”
شما می توانید انتظارات خود را تغییر دهید و فرصت های جدید را تصور کنید.

برای تطبیق مجدد انتظارات خود، تمرکز خود را تغییر دهید تا به دنبال چیزهای خوب باشید و تعیین کنید که در این فصل تعطیلات چه چیزی برای شما مهم است.
آیا در مورد آنچه ممکن است تعطیلات به همراه داشته باشد، احساسات متفاوتی دارید؟ تعطیلات می تواند برای بسیاری از ما یک کیسه مختلط باشد. اگر تصمیم می گرفتید که امسال متفاوت باشد چه؟ صرف نظر از اینکه این فصل واقعاً چه چیزی را به همراه دارد، شما این قدرت را دارید که با یک تغییر کوچک در نحوه فکر کردن به آن و با تغییر انتظارات خود، فصل تعطیلاتی ایجاد کنید که امسال احساس متفاوتی داشته باشد.


بسیاری از مراجعان من، نوجوانان و جوانان هستند که در حالی که در مدرسه شبانه روزی و کالج زندگی می کنند، یا حتی فارغ التحصیلان، از استقلال لذت می برند. بازگشت به خانه در طول تعطیلات می تواند برای آنها چالش برانگیز باشد، زیرا آنها متوجه می شوند که خانواده هایشان ممکن است از زمانی که آنها رفته اند مانند آن ها رشد نکرده باشند.

سایر مشتریان درباره اینکه چگونه بازگشت به خانه احساس متفاوتی دارد، که درک و پذیرش آن دشوار است، بحث کرده اند. “خانه” قبلاً احساس خاصی داشت، اما اکنون که آنها زندگی متفاوتی را تجربه کرده اند، “خانه” ای که قبلاً می شناختند، متفاوت از حال است. نداشتن ثبات همیشه آزاردهنده و گیج کننده است.

برگشتن به خانه می تواند سخت باشد.

قبلاً در مورد اینکه چرا رفتن به خانه می تواند سخت باشد، نوشته ام . وقتی به خانه بازمی‌گردید، بدون در نظر گرفتن سن، بسیاری از احساسات می‌توانند دوباره ظاهر شوند. به عنوان مثال، یکی از مراجعان من در طول تعطیلات به خانه بازگشت، و با هم درباره احساسات و نگرانی های او صحبت کردیم.

همانطور که مشخص است، آرایش خانواده او دیگر به همان شکل دوران کودکی او نیست، بنابراین اکنون بازگشت به خانه او را از فکر کردن در مورد اینکه قبلاً چگونه بود و چه احساسی داشت غمگین می کند. ما در مورد چیستی و چرایی احساسات او کاوش کردیم و سپس چیزهایی را که او بر آنها کنترل داشت و امکاناتی که در دسترس او بود برای ایجاد تجربه مرتبطی که آرزو داشت دوباره داشته باشد را بررسی کردیم. ما همچنین فهرستی از کارهایی که او می‌تواند انجام دهد و نمی‌تواند انجام دهد، به او کمک می‌کند تا شادی، قدردانی و عشق بیشتری را در دیدارش با خانواده ایجاد کند، تهیه کردیم.

انتظارات

شما همچنین این قدرت را دارید که فصل تعطیلاتی را که دوست دارید، برای خود رقم بزنید. والدین مشتریان من اغلب از من می پرسند که چگونه این کار را با بچه هایشان در هر سنی انجام دهم، و واقعاً همه چیز به انتظارات بستگی دارد.

یادگیری قالب بندی مجدد افکار و باورهای فعلی خود در مورد “مشکل” ما را قادر می سازد خارج از چارچوب خود فکر کنیم تا مانند مشتری من، فرصت ها و امکانات جدیدی را برای ایجاد تجربه ای که می خواهیم داشته باشیم تصور کنیم. به یاد داشته باشید که افکار ما به جای موقعیت، واقعیت ما را ایجاد می کنند. در اینجا چهار نکته وجود دارد که چگونه می توانید انتظارات خود را در این تعطیلات تغییر دهید:

تمرکز خود را روی چیزهای خوب بگذارید. به یاد داشته باشید، آنچه ما روی آن تمرکز می کنیم، گسترش می یابد. قبل از با هم بودن به افکار خود در مورد با هم بودن با خانواده توجه کنید و تمرکز خود را بر روی چیزی که کنترل دارید انتخاب کنید. با عشق رهبری کنید.

طرز فکر

طرز فکر همیشه مهم است، به خصوص زمانی که با نزدیک ترین افراد خود هستیم که گاهی اوقات می توانند ما را تحریک کنند. این فرآیند با توجه و پذیرش احساسات خود بدون وابستگی یا واکنش به آنها آغاز می شود. داستان‌هایی را که به خودتان می‌گویید و احساسات شما را نسبت به موقعیت ایجاد کرده‌اند، کاوش کنید. سپس انتخاب کنید که چگونه می‌توانید در مورد شخص یا موقعیتی فکر کنید که احساسات بیشتری را که می‌خواهید داشته باشید.

از قبل در مورد انتظارات همه صحبت کنید. بپرسید، “چه چیزی این تعطیلات را برای شما عالی می کند؟” درخواست از قبل و داشتن انتظارات واقع بینانه می تواند یک تغییر بازی باشد. شاید یک جلسه خانوادگی یا بحث در هنگام شام داشته باشید.

اگر بچه‌های شما بزرگ شده‌اند و به خانه می‌آیند، حتماً قبل از اینکه به خانه بیایند برای انجام این گفتگو پیامک یا تماس بگیرید. اگر شما کسی هستید که به خانه می‌روید، قبل از ورود دوباره به خانه مراجعه کنید تا ببینید برنامه‌ها چیست و چه انتظاری دارید. حداقل یک فعالیت خانوادگی را انتخاب کنید که همه به آن علاقه دارند. خواه پیاده روی باشد، بازی یا پازل، یک شب سینما یا پختن یک غذا با هم.

تعیین کنید چه چیزی برای شما در این فصل تعطیلات مهم است. یافتن معنا در هر کاری که انتخاب می کنید مهم است. شاید شما نتوانید در این فصل تعطیلات در کنار خانواده خود باشید. تعطیلات می تواند فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با همسایگان یا دوستانی باشد که می خواهید روابط خود را با آنها تقویت کنید. داوطلب شدن گزینه دیگری است که می تواند یک فصل تعطیلات معنادار و هدفمند ایجاد کند و ممکن است منجر به ارتباطات جدید با افراد همفکر شود.
این فصل تعطیلات ممکن است با آنچه در تبلیغات و رسانه های اجتماعی می بینید متفاوت باشد. اما انتخاب احساسی که می‌خواهید داشته باشید و استفاده از این استراتژی‌ها برای ایجاد ارتباطاتی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند، ممکن است به شما کمک کند تا بهترین فصل تعطیلات خود را داشته باشید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *