قربانی تجاوز جنسی در دوران کودکی:

قربانی تجاوز جنسی در دوران کودکی – تجربیات ما در دوران کودکی سهم بزرگی در شکل گیری سلامتی روحی و روانی در طول زندگی ما دارد. قربانی تجاوز جنسی در دوران کودکی می تواند دچار زخم هایی شود که برای مدت طولانی ادامه داشته باشند. اما بسیاری از موارد هرگز گزارش نمی شوند.

برخی از افراد از گزارش قربانی تجاوز جنسی بسیار ترسیده اند. آنها ممکن است احساس خجالت، گناه یا شرم کنند. برخی افراد خود را سرزنش می کنند یا معتقدند که لیاقت سوءاستفاده را داشتند.

دیگران گزارش تجاوز می کنند، اما جدی گرفته نمی شوند یا اعتقادی ندارند. سوءاستفاده جنسی جرم است. این می تواند تأثیر زیادی در سلامتی و رفاه داشته باشد.

سوءاستفاده جنسی چیست؟

تجاوز جنسی هرگونه تماس جنسی بین کودک و بزرگسال یا استفاده از کودک برای اهداف جنسی است. این کار اغلب توسط شخصی انجام می شود که کودک می شناسد و به او اعتماد دارد.

استثمار جنسی نوع دیگری از قربانی تجاوز جنسی شدن کودک است. این اتفاق زمانی می افتد که کودک در ازای عواملی مانند پول، دارو، غذا یا سرپناه مورد مکالمه قرار گیرد یا مجبور به انجام اعمال جنسی شود.

چه کسی روی آن تأثیر می گذارد؟

تخمین زده می شود که از هر سه دختر و از هر شش پسر یک نفر در آمریکای شمالی قربانی تجاوز جنسی شده اند. تعیین دقیق تعداد دقیقاً دشوار است؛

زیرا بسیاری از موارد به مقامات گزارش نمی شود. زیرا 50٪ زنان و 25٪ مردان سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی را تجربه کرده اند

کودکانی که با بیماری روانی، ناتوانی در یادگیری یا ناتوانی جسمی زندگی می کنند، بیش از دو برابر بیشتر از همسالان خود گزارش سوءاستفاده جنسی در کودکان را می دهند.

در حالی که سوءاستفاده جنسی در کودکان می تواند در هر جامعه ای اتفاق بیفتد، عواملی مانند فقر، بی خانمانی، از دست دادن و نژادپرستی می توانند خطر را افزایش دهند.

اگر فکر می کنید کودکی قربانی تجاوز جنسی است

اگر فکر می کنید کودکی در معرض خطر فوری است، با مراکز حمایت از کودکان تماس بگیرید.

سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی می تواند تأثیرات گسترده ای در بزرگسالی داشته باشد. برخی از بازماندگان مشکلات بهداشت روانی زیادی را تجربه می کنند. سوءاستفاده نوعی ضربه است.

وضعیتی است تکان دهنده، شدید و ناراحت کننده. اثرات تروما ترکیبی از عوامل پیچیده است مانند:

  • میزان هر نوع ضربه ای که قبلاً تجربه کرده اید.
  • شدت تروما
  • چقدر با شخصی که از شما سوءاستفاده کرده، نزدیک بودید.
  • سوءاستفاده چه مدت طول کشید.

در ادامه مواردی بیان می شود که تجربه سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی می تواند بر روی سلامتی تأثیر بگذارد:

اعتماد:

قربانی تجاوز جنسی شدن ممکن است حس شما در مورد اینکه دنیا مکانی امن است را خدشه دار کند و توانایی شما در اعتماد به دیگران را مختل کند. اگر رابطه نزدیک با متجاوز کننده داشته باشید، این ممکن است به ویژه دشوار باشد

عزت نفس:

حتی اگر تقصیر شما نباشد، ممکن است خود را مقصر سوءاستفاده بدانید. ممکن است احساس بدی نسبت به خود داشته باشید یا نسبت به آینده خود امیدوار نباشید.

کنار آمدن با استرس:

ممکن است احساسات منفی زیادی داشته باشید که ممکن است کنار آمدن با استرس روزمره را دشوار کند.

تکانشگری:

تکانشگری به معنای عمل بر روی اصرارها قبل از تفکر در مورد عواقب آن است که می تواند منجر به فعالیت های پرخطر شود.

عصبانیت:

ممکن است در کنترل خشم مشکل باشید.

تفکیک:

با تفکیک، ذهن شما “را” از حوادث دردناک جدا می کند تا از خود محافظت کند. ممکن است به سختی به یاد بیاورید که چه اتفاقی افتاده است، احساس کنید دنیای اطراف شما واقعی نیست یا احساس کنید که به بدن خود متصل نیستید. این یک واکنش معمول به درد و ترس است.

خودآزاری:

ممکن است به خود آسیب برسانید، اما قصد ندارید زندگی خود را پایان دهید. این ممکن است راهی برای کنار آمدن با افکار یا احساسات دشوار باشد.

این واکنشهای متداول در برابر ضربه است. اما وقتی بر نحوه زندگی شما تأثیر بگذارد، می تواند منجر به مشکلاتی شود. اگر در مقابله با آسیب های گذشته مشکل دارید، کمک گرفتن از روان درمانگر و مشاور مهم است.

چه کاری می توانم در این مورد انجام دهم؟

اگر قربانی تجاوز جنسی در دوران کودکی و یا بعد از آن هستید، مهم است که هر چه زودتر کمک بگیرید. ارتباط با دیگران که به شما اهمیت می دهند و از شما پشتیبانی می کنند، در اسرع وقت می تواند شما را در برابر تأثیر منفی تجاوز جنسی در دوران کودکی محافظت کرده و به شما در بهبودی کمک کند.

 متأسفانه، بسیاری از مردم احساس می کنند که صحبت در مورد سوءاستفاده جنسی در کودکان اشتباه است. برخی از بازماندگان وقتی از تجربیات خود صحبت می کنند، از پشتیبانی خانواده، دوستان و اعضای جامعه محروم شوند. ضمن کمک کردن از یک متخصص تلاش کنید:

  • بر افکار و احساسات نگران کننده غلبه کنید، مانند خود سرزنش کردن، احساس گناه یا اعتماد به نفس پایین
  • از استراتژی های مقابله ای مفید استفاده کنید و بر آسیب زدن به خود یا مشکلات غذایی غلبه کنید.
  • مهارت های سالم ایجاد کنید، مانند اعتمادسازی و تعیین مرزهای سالم در روابط
  • به یاد داشته باشید، ممکن است شما در گذشته اتفاقات آسیب زایی را تجربه کرده باشید، اما اکنون افراد می توانند کمک کنند. یافتن درمان کمک هرگز دیر نیست.

قربانی تجاوز جنسی در دوران کودکی دپارتمان پژوهشی آرامکده

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *