چه کسانی مورد سوءاستفاده جنسی واقع می شوند؟

چه کسانی مورد سوءاستفاده جنسی واقع می شوند؟ سوءاستفاده جنسی که همچنین به آن آزار و اذیت گفته می شود، رفتار سوءاستفاده جنسی توسط یک شخص بر دیگری است.

این کار اغلب با استفاده از زور یا با سوءاستفاده از دیگری انجام می شود. وقتی نیرو فوری، با مدت زمان کوتاه یا نادر باشد، به آن حمله جنسی می گویند.

از بزهکار به عنوان سوءاستفاده کننده جنسی یا (اغلب به صورت تجاوزکارانه) آزارگر یاد می شود. این اصطلاح همچنین به هر گونه رفتار بزرگسالان یا افراد بزرگتر نسبت به کودک برای تحریک جنسی گفته می شود.

استفاده از کودک، یا سایر افراد زیر سن رضایت، برای تحریک جنسی، به عنوان سوءاستفاده جنسی کودک یا تجاوز قانونی شناخته می شود.

قربانیان سوءاستفاده جنسی

همسران

سوءاستفاده جنسی از همسر نوعی خشونت خانگی است. هنگامی که سوءاستفاده شامل تهدید به رابطه جنسی ناخواسته یا رابطه جنسی اجباری توسط شوهر یا شوهر سابق زن باشد، بسته به صلاحیت کشور، ممکن است تجاوز جنسی باشد و همچنین ممکن است یک حمله باشد.

کودکان

کودک آزاری جنسی نوعی کودک آزاری است که در آن کودک به دلیل ارضای جنسی بزرگسال یا فرد بزرگتر مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

این شامل تماس مستقیم جنسی، بزرگسال یا فرد مسن دیگری است که قصد دارد خواسته های جنسی خود را برآورده کند یا کودک را بترساند.

اثرات سوءاستفاده جنسی کودک شامل شرم، سرزنش خود، افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه، مشکلات عزت نفس، اختلال عملکرد جنسی، درد مزمن لگن، اعتیاد، آسیب به خود، ایده خودکشی، اختلال شخصیت مرزی و تمایل به بزه دیدگی مجدد در بزرگسالی.

 سوءاستفاده جنسی از کودکان یک عامل خطر برای اقدام به خودکشی است.

بسیاری از آسیب های وارد شده به قربانیان سالها پس از وقوع سوءاستفاده آشکار می شود؛ مانند اعتیاد و خشونت.

سوءاستفاده جنسی توسط یکی از اعضای خانواده نوعی محارم است که می تواند منجر به آسیب روانی شدید در درازمدت شود، به ویژه در مورد محارم والدین.

افراد دارای ناتوانی رشد

افراد دارای ناتوانی در رشد اغلب قربانی سوءاستفاده جنسی می شوند.

طبق تحقیقات، افراد معلول به دلیل عدم درک کافی بیشتر در معرض خطر قربانی شدن حمله جنسی یا سوءاستفاده جنسی قرار دارند.

افراد مبتلا به زوال عقل

افراد مسن، به ویژه مبتلایان به زوال عقل، می توانند در معرض سوءاستفاده قرار گیرند. از سال 2013 تا 2015 بیش از 6000 “نگرانی و هشدار محافظتی” در خانه های مراقبت در انگلیس وجود داشت. این موارد شامل ادعاهای لمس کننده نامناسب و بدتر بود.

مردم در فقر افراد فقیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، در معرض فحشا اجباری، جریان سوءاستفاده جنسی و سایر اشکال آزار و اذیت قرار دارند.

قربانیانی که از خانواده های فقیر هستند، معمولاً در ارتباط با جرایم جنسی، ارتباط، قدرت، حمایت و آموزش کمتری دارند.

رفتار

سوءاستفاده جنسی با ایجاد علائم روان پریشی در کودکان بدسرپرست ارتباط دارد. درمان علائم روان پریشی نیز ممکن است در درمان سوءاستفاده جنسی نقش داشته باشد.

در مورد درمان روانشناختی، روشی برای درمان طولانی مدت PTSD برای قربانیان سوءاستفاده جنسی آزمایش شده است.

موقعیت های قدرت

سوءرفتار جنسی می تواند در جایی اتفاق بیفتد که یک شخص با استفاده از مقام خود شخص دیگری را مجبور به انجام فعالیت جنسی ناخواسته کند.

به عنوان مثال، آزار و اذیت جنسی در محل کار ممکن است

باعث شود یک کارمند از ترس اخراج از کار، مجبور به موقعیت جنسی شود.

 آزار و اذیت جنسی در آموزش ممکن است دانش آموزی باشد

که از ترس مجازات، مثلا با کسب نمره بد، تسلیم پیشرفت های جنسی شخصی که دارای قدرت است، شود.

چندین رسوایی سوءرفتار جنسی شامل سوءاستفاده از اقتدار دینی بوده و غالبا در بین افراد غیر سوءاستفاده کننده موارد پنهانکاری

از جمله مواردی در کنوانسیون باپتیست جنوب، کلیسای کاتولیک، مذهب اسقفی، اسلام، شاهدان یهوه، کلیسای لوتری، کلیسای متدیست، یهودیت ارتدکس و شاخه های دیگر یهودیت و فرقه های مختلف.

چه کسانی مورد سوءاستفاده جنسی واقع می شوند؟ دپارتمان پژوهشی آرامکده

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *