چرا در رابطه ام دیده نمی شوم ؟

چرا در رابطه ام دیده نمی شوم ؟ دیده شدن یا نشدن در رابطه دو طرفه است. برای دیده شدن در رابطه باید به انتخاب خود توجه کنیم، یعنی فرد مهر طلب قاعدتا باید به دنبال فرد وابسته باشد و برعکس. دو فرد مهرطلب با هم زیر یک سقف به چالش خواهند خورد .

باید در مورد انتظارات و خواسته های دو طرف از رابطه بحث و گفتگو شود و توجه شود که انتظارات و خواسته ها باید متعادل باشند.
در بیشترمواقع ما ازترس عدم تناسب ویا برآورده نشدن انتظارات ازگفتن آن امتناع میکنیم ویا تظاهر به تغییر انتظارات خود می کنیم که این کار شانس موفقیت در رابطه را پایین می آورد.

گفتن انتظارات بهترین راه برای عمیق تر شدن رابطه است و این کار باعث می شود ترس از دست دادن طرف مقابل کاهش پیدا کند.
باید انتظارات خود را بفهمیم و تحلیل کنیم و با توجه به آن فرد مناسب پیدا کنیم و شرایط و رابطه را بسازیم. باید بدانیم دیده نشدن از طرف کیست؟
مثلا اگر من فردی مهرطلب باشم هیچ وقت در رابطه نمیتوانم کاملا به لحاظ روانی ارضا شوم و در صورتی که مهر طلب نباشم و برعکس خود را فردی بی نیاز نشان می دهم باید بفهمم چه اتفاقی افتاده آیا عمدا دلیلی دارد که نمی خواهم نیازمند طرف مقابل باشم ؟
چرا اجازه نمی دهم طرف مقابل برای نیازها و خواسته های من کارری کند ؟ یا اینکه اصلا نمیدانم چه میخواهم؟ یعنی نیاز خود را نمیشناسم و در نتیجه نمیدانم نیاز خود را در چه غالبی عنوان کنم. شناخت و دیدن این نیازها و خواسته ها قبل از ورود به رابطه بسیار مهم است .
چرا در رابطه ام دیده نمی شوم ؟ دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی  و مشاوره احیا
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *