چگونه با کمترین آسیب از رابطه خارج شویم 2

چگونه با کمترین آسیب از رابطه خارج شویم 2
تبعات این سه رویکرد:

1-درصورتی که جزو این گروه باشم و بخواهم رابطه را ترک کنم دچار احساس گناه میشوم و خود را لایق طرد شدن میدانم و احساس خشم نسبت به خودم خواهم داشت که باعث افسردگی میشود و خود را در موضع ضعف میبینم. در افرادی که جزو این گروه هستند وجدان قوی وجود دارد.

2-در گروه دوم افراد پس از اتمام رابطه نسبت به طرف مقابل خشم زیادی دارند و میگویند که همه مردها/زنها بد هستند و برای اثبات ادعای خود کاری میکنند تا طرف مقابل دچار خشم نسبت به خودشان شود و تنبیه شوند. معمولا این افراد خودشان کاری میکنند تا رابطه تمام شود و بعد از آن به دنبال انتقام و آزار دادن هستند.

3-این گروه افراد به دلیل بدبینی روابط زیاد اما سطحی را دارند و معمولا با سرزنشها و برچسبهایی که از جانب طرف مقابل به خود میزنند رابطه را تمام میکنند و به شریک عاطفی خود فشار زیادی وارد میکنند و در عین حال حمایتگرهای قوی هستند و سرویس زیادی به طرف مقابل میدهند.

همانطور که در ابتدای بحث مطرح شد مشکل اصلی این سه گروه تعامل با ابژه عشقی است که به سه شکل بالا بروز میکند و باعث میشود که هنگام ترک رابطه با مشکل مواجه شوند به طور مثال اگر کسی در رابطه هیچ گونه توقع و انتظاری از طرف مقابلش ندارد جزو گروه اول است و اگر برعکس باشد و به شدت نیازمند و وابسته و پر از توقعات غیر واقعی باشد جزو گروه دوم است. و گروه سوم نیز افرادی هستند که مبنای آنها بی اعتمادی است و جامعه و… را برای بی اعتمادی خود بهانه میکنند.

چگونه با کمترین آسیب از رابطه خارج شویم : دپارتمان آموزش مرکز مشاوره وخدمات روانشناسی احیا

برگرفته از سمینار های رایگان روانشناسی

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *