ابراز احساسات در ابتدای رابطه

ابراز احساسات در ابتدای رابطه : در هنگام شناخت و شروع رابطه فقط باید برای طرف مقابل وقت گذاشته و احساسات خود را برای طرف مقابل سرمایه گذاری کنیم که البته برای ابراز احساسات سه شرط وجود دارد:
1- بدون قضاوت و داوری ( به شکل معمول ما اجازه نداریم احساسات دیگران را قضاوت و داوری کنیم . اینکه فردی خشم یا ترس یا غم را تجربه می کند حتما می کند ! اینکه شما بگویی بی خود خشم داری یا بی خود غمگین هسی قضاوت احساسات فرد دیگر است )
2 – در محیط امن ( ما اجاره نداریم فرد مقابل را بابت احساساتش تنبیه کنیم ! مثلا چون اون فرد خشم دارد یا غم دارد طرد کنیم یا توهین کنیم یا هر تنبیه دیگری فرد مقابل بالغ بوده و فرد بالغ قابل تنبیه برای تغییر در رفتارش نیست )
3- توسط دوطرف بیان شود( برای ایجاد احساس امنیت باید احساسات را بیان کرد و از طرفی هم شنید نمی تواند این احساسات یک طرفه باشد برای مثال ما طرف مقابل را دوست داریم و اجازه می دهیم او هم ما را دوست داشته باشد )

محیط امن یعنی هرکسی احساس خود را بدون ترس بیان کند و این محیط امن نیازمند این است که هر کسی خود واقعی اش باشد. برای این مهم باید خودمان باشیم یعنی اینکه در مورد احساسات و خواسته ای خود بدانیم و سپس بیان کنیم.

وقتی ما خودمان باشیم و احساسات خود را درست بشناسیم و بیان کنیم بعد از مدتی بین دو نفر الگوی ارتباطی شکل میگیرد وبر اساس این الگو ماباید ببینیم در این رابطه بمانیم یا از آن خارج شویم.

رابطه مانند یک بذر است وبرای رشد نیاز به یک سری عوامل و شرایط دارد. که مهمترین آن احساسات واقعی ما است .
ابراز احساسات در ابتدای رابطه : دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *