چه قدر به حرف های طرف مقابلم اعتماد کنم ؟

چه قدر به حرف های طرف مقابلم اعتماد کنم ؟ سوال اصلی که در ابتدا مطرح میشود این است که ما چقدر میتوانیم به حرفهای خودمان اطمینان کنیم؟
و در نهایت چقدر به حرف های شریک عاطفی مان نیز اطمینان خواهیم کرد.

اما چیزی که باعث میشود ما به دنبال اطمینان صد درصدی به طرف مقابل باشیم ایده آلهای ماست.
ایده آلها از بچگی در ما شکل گرفته است و معمولا با دنیای واقعی مطابق نیست اما در واقعیت به دنبال آنها میگردیم و به آنها نمیرسیم و هنگامی که متوجه میشویم که این ایده آلها دست یافتنی نیستند چهار اتفاق می افتد:

1-از خود متنفر میشویم :

از آنجایی که ما دوست داریم با ایده آل یکی شویم ولی به آن نمیرسیم یا اصلا ایده آلمان را اشتباه انتخاب کرده ایم پس از ایده آلهای خود متنفر میشویم ولی چون نمیخواهیم ایده آلهایمان آسیب ببیند روی می آوریم به اینکه از خود متنفر شویم.

2- از طرف مقابل متنفر میشویم:

زمانی که متوجه میشویم ایده آلمان درست نیست و به آن ایده آل نخواهیم رسید برای محافظت از ایده آلهایمان از طرف مقابل متنفر میشویم و دروغگو میشویم تا انتقام بگیریم  و ایده آلها را بی ارزش میکنیم ( ارزش زدایی) در بین این افراد افسردگی رایج تر است.

3-توهم رسیدن به ایده آل

در این صورت افراد برای اینکه ثابت کنند به ایده آلشان رسیده اند به همه و حتی خودشان هم دروغ میگویند و برای اینکه دروغهایشان تایید شود نیاز به جمع ها و ادمهای خاصی دارند و برای تایید گرفتن از این جمع ها به آنها سرویس میدهند . این افراد به شدت روی صداقت و راستگویی خود حساس هستند.

4-کسی را مبنای ایده آلسازی خود قرار میدهیم:

یعنی کسی را انتخاب میکنیم و او را معیار ایده آلهای خود قرار میدهیم و او را در حد خدا میپرستیم مثلا اگر او دروغگو باشد ما هم دروغگویی را میپذیریم.

چه قدر به حرف های طرف مقابلم اعتماد کنم ؟ دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *