تفاوت فرهنگی مهم هست یا نه ؟

تفاوت فرهنگی مهم هست یا نه ؟ حال با توجه به تعریفی که از فرهنگ داریم میخواهیم بدانیم که چگونه دو فرد با دو فرهنگ متفاوت میتوانند با هم رابطه داشته باشند.

من : فرهنگ آ گذشته ام
طرف مقابل : فرهنگ ب  گذشته
باید و نبایدهایم
باید ها و نباید هایش

هر کدام از ما گذشته و بایدها و نبایدهای خاص خودمان را داریم که باید آنرا بشناسیم و بدانیم که چقدر تحت تاثیر خانواده هستیم چون در نهایت محدودیت ها و باید و نباید های ما ریشه در باورها و باید و نبایدهای خانواده دارد.

ولی با دانستن اینها باز هم هنگامی که فرد عاشق میشود تفاوتهای فرهنگی برایش خیلی اهمیت ندارد بلکه به نوعی این تفاوتها برایش جذابیت هم دارد . اما این جذابیت نمیتواند تاثیری مثبت یا سازنده داشته باشد چون تعریف های این دو نفر از مفاهیم سازنده فرهنگ با هم متفاوت است و این دو نمیتوانند با هم بر سر موضوعات مختلف به نتیجه برسند.

و از طرفی مفروضات و باورهای ما غیر قابل تغییر است و یا تغییرآنها خیلی سخت است و نمیتوانیم روی تغییر طرف مقابل حساب باز کنیم و معمولا این تغییرات همراه با تنبیه –برچسب-تحقیر-سرزنش-قضاوت و..میشود اما در صورتی که فرهنگ و مفروضات خود را بشناسیم وبخواهیم آنرا تغییر دهیم میتوانیم با طرف مقابل به نتیجه برسیم در واقع ما در انسانهای بالغ باز تعریف داریم یعنی بخشی از باورها و فرهنگ ناسازگار خود را باز تعریف میکنیم و تغییر میدهیم .

تفاوت فرهنگی مهم هست یا نه ؟ دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *