راهکارهای موثر برای روبرویی با مشکلات عاطفی

راهکارهای موثر برای روبرویی با مشکلات عاطفی

بنا به هر دلیلی ممکن است رابطه عاطفی با مشکل و بحران مواجه شود یا حتی به بن بست برسد. برخی مشکلات اجتناب ناپذیر هستند. تفاوت های فرهنگی و نوع تربیت می تواند اولین دلیل بروز مشکل باشد. گاهی اوقات حل نکردن مشکلات سبب عدم توانایی برای ادامه رابطه می شود. بهترین راه برای حل مشکلات عاطفی، صحبت کردن است. شما و شریک عاطفی خود باید برای هم زمان بگذارید. اما بسیاری از افراد با تصور اینکه پس از تشکیل یک رابطه عاطفی و یا زندگی مشترک دیگر مشکلی وجود ندارد، بر روی بهبود و تحکیم رابطه عاطفی خود تمرکز نمی کنند. برای هر مشکل راهی وجود دارد. تیم متخصص ما راهکارهای موثر برای روبرویی با مشکلات عاطفی را به شما خواهد آموخت.

سرمایه گذاری عاطفی

برخی افراد حتی برای بیان ساده ترین خواسته های خود در رابطه عاطفی با مشکل روبرو هستند. باید بیاموزیم که چگونه روابط عاطفی خود را مدیریت کنیم. باید بدانیم که چگونه از مشکلات عاطفی عبور کنیم. و در نهایت باید بدانیم چگونه بعد از وقوع هر تنش در رابطه عاطفی دوباره گرمای عشق در زندگی حاکم شود. این موارد شاید چندان آسان نباشد، اما تکنیک هایی وجود دارد که می تواند با مدیریت یک رابطه عاطفی، تنش و بحران را به حداقل برساند. در وهله اول باید یک مشاور آگاه و دلسوز انتخاب کنید. تجربه و تخصص می تواند مسیر عشق را هموار کند یا به شما برای خروج از بن بست ها و مشکلات عاطفی کمک کند.

موثرترین تکنیک که می تواند راهگشا باشد، سرمایه گذاری عاطفی است. رابطه عاطفی نیز مانند یک بانک است. به اندازه سپرده خود به شما سود خواهد داد. اما سرمایه این بانک، احساس و وقتی است که شما به رابطه اختصاص می دهید. تیم روانشناسی ما تجربیات حاصل از چندین سال بررسی و مشاوره خود را برای تحکیم رابطه عاطفی شما به کار می گیرد. برای سرمایه گذاری عاطفی شما باید بر مواردی مانند محبت، ارضای نیازهای جنسی و عاطفی طرفین، صداقت، برنامه ها و تفریح مشترک، صحبت، حمایت های همه جانبه مالی و عاطفی و خانوادگی، تعهد و … متمرکز باید. شما باید همسر و شریک عاطفی خود را به درجه ای از اطمینان برسانید که بتواند شما را تکیه گاهی برای گذر از بحران های زندگی بداند. شما باید به جای تمرکز بر ظواهر یک رابطه، پایه و اساس رابطه عاطفی خود را مستحکم کنید.

چگونه در یک موضوع با شریک عاطفی خود به تفاهم برسیم؟

اگر احساس می کنید باید در مورد موضوعی که سبب ترس یا ایجاد مشکلات عاطفی شده صحبت کنید، زمانی را انتخاب کنید که هر دو آرام هستید. خستگی هر کدام از طرفین زمانی مناسب برای صحبت نیست. فاقد از هرگونه غرض ورزی و یا شکافتن بحث های قبل بر روی موضوع تازه تمرکز کنید. در حین بحث شریک عاطفی یا خانواده او را تحقیر نکنید. از تلاش های خود به عنوان برگ برنده یا چماقی برای سرکوب کردن شریک عاطفی خود استفاده نکنید. ممکن است در آن لحظه شدیدا از همسر یا شریک عاطفی خود ناراحت باشد اما به یاد بیاورید آن فرد مسبب تمام لذت های عاطفی شماست. قطعا در این لحظه برای او ارزشی دوچندان قائل خواهید بود. سعی کنید با حفظ آرامش بر روی خصوصیات مثبت رابطه و شریک عاطفی خود متمرکز شوید. با بیان خوبی ها و لذت های رابطه و تحسین همسر یا شریک عاطفی خود، می توانید به آسانی او را ترغیب کنید که شنونده خوبی برای شما باشد. حتی می توانید او را در تصمیم نهایی با خود همراه کنید.

اگر می خواهید در مورد بچه دار شدن و بارداری با همسر خود صحبت کنید باید به این نکات توجه کنید. در اولین گام باید زمانی مناسب را انتخاب کنید که هر دو در شرایط آرامی باشید. سپس با استفاده از تکنیک هایی که می توانید با کمک مشاورین ما می آموزید، سر صحبت را باز کنید. اگر همسر شما علاقه ای به بچه دار شدن نشان نمی دهد، دلایل و ترس های او را بپرسید. با او بحث نکنید. زیرا شرایط بدتر خواهد شد. به صحبت های او کاملا گوش دهید و ترس ها و دلایل مخالفت او را به خاطر بسپارید. برای هر دلیل راه مناسبی وجود دارد اما مطمئنا بحث راهکار مناسبی نیست. سپس با استفاده از مشاورین مرکز ما می توانید تمام موانع و مشکلات را به خوبی رفع کنید و به خواسته معقول خود برسید.

چگونه بر درد ناشی از شکست عاطفی یا طلاق غلبه کنیم؟

گاهی مشکلات عاطفی در یک رابطه آنقدر زیاد است که سبب جدایی یا طلاق طرفین می شود. اگر در رابطه عاطفی خود شکست خورده اید و با طلاق مواجهید، باید بدانید این قسمت، آخر زندگی شما نیست. مطمئنا مواردی اشتباه رخ داده که رابطه تمام شده است. اما شما باید به جای ناله و افسردگی خود را درمان کنید. خاطرات مرور نکنید. چه خاطرات تلخ و چه شیرین. آن دوره را مانند بخشی از زندگی گذشته بدانید. قطعا لذت ها و سختی در هر دوره ای وجود دارد. رابطه عاطفی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما در این مرحله شما باید با مشکلات طلاق و شکست عاطفی کنار بیایید رابطه تمام شده است و اکنون با شکافتن و مرور رابطه به حجم دردهای خود می افزایید. شما باید بدانید، زندگی شما تنها به خود شما وابسته است. حتی در بهترین و عاشقانه ترین رابطه ها تضمینی برای دوام وجود ندارد. شما باید به درمان خود بپردازید. تا بتوانید بر سختی این دوره غلبه کنید. قطعا استفاده از مشاورین مجرب می تواند راهکار مناسبی باشد. ما در این مجموعه روانشناسی به شما می آموزیم چگونه به ترمیم احساس خود بعد از یک شکست عاطفی یا طلاق بپردازید. درد و شکست پایان زندگی نیست. بلکه می تواند دری برای ورود به دنیای عاطفی بسیار باشکوه تر باشد. ما سعی کرده ایم با استفاده از تکنیک های اصولی این در را به روی زندگی شما بگشاییم.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *