ارتباط و جایگاه من در رابطه

ارتباط و جایگاه من در رابطه ، وقتی وارد یک رابطه عاطفی می شوید باید جنبه های مختلف را بسنجید و درباره ی آن اطلاعات کسب کنید.

یکی از اصلی ترین جنبه هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد ارتباط و جایگاه من در رابطه می باشد.

برای اینکه بتوانید از ارتباط و جایگاه من در رابطه اطلاعات کسب کنید باید خواسته های خودتان و طرف مقابلتان را بدانید تا مشخص شود چه جایگاهی دارید.

در ادامه به معرفی این خواسته ها می پردازیم.

زن از یک رابطه چه خواسته هایی دارد؟

  1. به اخلاق پایبند باشد : این مورد خود از بخش های دیگری تشکیل شده است. مرد برای حفظ جایگاه زن باید با او صادق باشد، ارتباط شفافی با او برقرار کند، اعتماد زن را به دست بیاورد و در برابر وظایفش مسئولیت پذیر باشد.
  2. حساسیت های معقول از سوی همسر : زنان وقتی در یک رابطه می باشند جایگاهی را می خواهند که در کنار توجه های معقول همسرشان، آزادی خود را نیز حفظ کنند. زنان نیاز به دوستی با همسرشان دارد که در کنار او صبور باشد. همچنین نیاز دارند که همسرشان به بلوغ فکری رسیده باشد و در برابر خواسته هایشان واکنش های معقولی نشاند دهد. زنان به همسران حمایتگر نیاز دارند. حمایتگر بودن برای زن یک ارزش است و باعث می شود که حس کند از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.
  3. صمیمیت از سوی همسر : برای اینکه زن درک کند و حس کند که در زندگی طرف مقابلش جایگاه ویژه ای دارد باید احساس صمیمیت کند. این احساس صمیمیت باید در زمینه های مختلف بروز کند. مانند همراهی و دوستی، ابراز علاقه، رابطه ی جنسی سالم.

مردان از یک رابطه عاطفی چه می خواهند؟

  1. امنیت : امنیت برای مردان بسیار اهمیت دارد. وقتی مردی ازدواج می کند دوست دارد مطمئن شود که در جایگاهی قرار دارد که می تواند در آلام و آرزوهای همسرش با او شریک باشد.
  2. فاصله : مرد معمولا تمایل دارند زمانی را تنهایی سپری کنند و به کارهای خودشان مانند مطالعه کتاب یا تعمیر وسایلشان بپردازند. در مقابل انتظار دارند همسرشان به این حس احترام بگذارد.
  3. نزدیکی عاطفی : این باور غلط وجود دارد که زنان نیاز به حمایت عاطفی دارند و برای مردان نکته ضروری نمی باشد. اما مردان نیز به حمایت عاطفی نیاز دارند و فقط مدتی زمان می برد تا بتوانند در بروز احساسات احساس راحتی کنند.
  4. رابطه جنسی : زنان و مردان هر دو نیاز به رابطه جنسی سالم و موفق دارند. اما این نیاز در مردان بیش تر می باشد.
  5. احترام : برای مردان بسیار مهم است که در جایگاهی باشند که از سوی همسرشان مورد احترام قرار بگیرند.
  6. پذیرش و قدردانی : مردها نیاز دارند که از سوی همسر مورد پذیرش قرار بگیرند و به دلیل ویژگی هایی که دارند مورد ستایش قرار بگیرند.
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *