مهارت های همسرداری

فنون و مهارت های همسرداری

مهمترین انتخاب هر انسان در طول زندگی خود انتخاب همسر می باشد. پروسه ی ازدواج و انتخاب همسر به خودی خود پیچیده و حساس است که اگر از آن با موفقیت عبور کرده و یک همسر ایده آل انتخاب کردیم، قسمت بعدی، حفظ این همسر و زندگی سرشار از خوشبختی می باشد.

امروزه بیشتر عروس و دامادها تصور می کنند فقط بایستی در بحث ازدواج و انتخاب نیمه گمشده ی خود وسواس و حساسیت به خرج بدهند و زمانی که زندگی مشترک شروع شد دیگر به راحتی در کنار هم زندگی خواهند کرد، در صورتی که این تصور ساده انگارانه است. زمانی که زندگی مشترک آغاز شد تازه تفاوت ها خود را نشان می دهند، که در این مواقع مهارت های همسرداری می تواند شما را نجات دهد. پس برای داشتن یک زندگی شیرین بهتر است نکاتی که در ادامه بیان می شوند را رعایت کنید.

همسرتان را همه جا به عنوان ملکه یا پادشاه معرفی کنید!

متاسفانه در بین بسیاری از زوج ها رواج یافته که به قول امروزی به همسرمان رو ندهیم، زیرا بد عادت میشود! این بزرگترین آفت روابط مشترک است. شما موظفید که همسر خود را بپرستید و در همه جا از نقاط مثبت و خوبی های او تعریف و تمجید کنید. انسان ها تشنه ی محبت و توجه هستند، اینکه شما همسرتان را بزرگ جلوه دهید نشان از لطف شما به طرف مقابل است که در نتیجه موجب پایداری روابط شما می شود. ستایش همسر از مهارت های همسرداری محسوب می شود، حتی در روابط زناشویی.

مهارت های همسرداری

مشکلات و معضلات از اتاق بیرون نرود!

اگر مشکل یا عدم تفاهمی با همسر خود دارید، اصلا خبر آن را به خارج از زندگی خودتان نبرید. متاسفانه بسیاری از زوج ها برای حل مشکلات دست به دامن خانواده شان می شوند که در اکثر مواقع نتیجه ی عکس داشته و آتش اختلافات شعله ورتر می شود. خانواده ها با توجه به تعصبات و جانب گیری های طایفه ای، نمی توانند مشاوران خوبی برای شما باشند.

قهر ممنوع!

سال اول ازدواج که پر چالش ترین سال زندگی مشترک شما محسوب می شود، آبستن بسیاری از سوء تفاهمات و دعواهای زن و شوهری می باشد. ابتدا بایستی بدانید که بحث و دعوا بین همه ی زن و شوهرها صورت می گیرد و اگر یک زندگی مشترک کاملا بدون بحث و جدال باشد، آن زندگی بیمار است!!! بخاطر اینکه یکی از آن ها همواره کوتاه می آید و همین می تواند خطری برای زندگی مشترک آن ها می باشد.

اگر در زمینه ای با همسر خود به مشکل برخوردید و بین شما بحثی صورت گرفت، پس از پایان یافتن بحث بیشتر از چند ساعت با همسر خود قهر نباشید. زیرا این امر در دراز مدت موجب تنفر شده و همچنین هر کدام از شما به زندگی به صورت تنهایی عادت می کنید.

بعد از گذشت چند ساعت که آتش خشم هر دو نفر فروکش کرد، مجدد صحبت کرده و مشکل را رفع کنید. زمانی که خشم انسان فروکش کند، قطعا منطق او افزایش پیدا می کند. پس یکی از مهارت های همسرداری، دوری از قهر دراز مدت است.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *