شکست عاطفی و اضطراب و افسردگی پس از آن :

شکست عاطفی و اضطراب و افسردگی پس از آن ، افراد زیادی هستند که رابطه عاشقانه و عاطفی آن ها پس مدتی به پایان می رسد و از لحاظ روحی در شرایط بسیار بد و نامساعدی قرار می گیرند. شکست عاطفی و اضطراب و افسردگی بعد از آن موضوع بسیار مهمی می باشد که نباید به آن بی توجهی کرد و حتما باید با به کار گیری راه حل هایی آن را التیام بخشید. در ادامه به این راهکار ها اشاره می کنیم.

گریه کنید :

نباید خود را قوی نشان دهید و احساساتتان را در خود خفه کنید. برای رهایی از حس منفی شکست عاطفی و اضطراب و افسردگی بعد از آن، احساسات و عواطف درونی خود را بپذیرید. یکی از راه ها برای التیام بخشیدن این درد گریه کردن است.

سعی کنید بفهمید ریشه مشکل کجا می باشد :

اگر پس از گذشت زمان طولانی نتوانستید آن فرد و رابطه را فراموش کنید. سعی کنید که ریشه این مشکل را پیدا کنید. از خود بپرسید چه چیزی شما را به آن فرد وابسته کرده است؟ چه نیازی از شما در آن رابطه برطرف می شد؟ سعی کنید برای نیاز خود جایگزینی بیابید.

به نیازهایتان پاسخ دهید :

وقتی متوجه شدید که چه نیازهایی از شما در آن رابطه برطرف می شد. حال به دنبال پاسخ و یا جایگزین برای آن نیازهای خود باشید. اگر نیازهایتان کاذب بوده است سعی کنید دلیل نیازهای غیرمنطقی خود را پیدا کنید و آن ها را رفع کنید.

ارتباط خود را قطع کنید و کمی از رسانه‌های اجتماعی فاصله بگیرید :

بعد تمام شدن رابطه ارتباط خود را کاملا با طرف مقابلتان قطع کنید. از شبکه های اجتماعی نیز دور شوید. وقتی در شبکه های اجتماعی حضور دارید با چک کردن حساب کاربری او به چند ماه قبل می روید و تمام آن خاطرات بد برای شما مرور می شود. برای کنار آمدن با شکست عاطفی و اضطراب و افسردگی پس از آن باید کاملا از فرد مقابلتان دور شوید.

چیزهایی که او را به یاد شما می آورد از زندگیتان حذف کنید :

تمام چیزهایی که برای شما نماد او هستند از زندگی خود حذف کنید. هدایایی که برای شما آورده را نگهداری نکنید. عکس هایتان را پاک کنید.

گذشته را تجزیه و تحلیل نکنید و بابت آن غصه نخورید :

یکی از مهم ترین گام هایی که می توانید بردارید این است که از تجزیه تحلیل کردن رابطه و اتفاقات گذشته دست بردارید. چه شما به رابطه پایان داده باشید و چه طرف مقابلتان، باید این تصمیم را بپذیرید و با آن کنار بیایید. با تجزیه و تحلیل کردن فقط حال خودتان را خراب می کنید.

فعالیت داشته باشید :

یکی از بهترین فعالیت هایی که در این دوره می توانید انجام دهید ورزش کردن می باشد. ورزش تاثیر معجزه آسایی دارد. اگر برای باشگاه رفتن زمان ندارید می توانید در خانه حرکات ورزشی انجام دهید و یا یک مسیر کوتاه را برای پیاده روی روزانه انتخاب کنید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *