ارتباط و فاصله گیری هیجانی :

ارتباط و فاصله گیری هیجانی ، یکی از انواع هوش هایی که انسان دارد هوش هیجانی می باشد. هوش هیجانی در زمینه های مختلفی روی زندگی فرد اثر می گذارد. یکی از این زمینه ها ارتباط و فاصله گیری هیجانی می باشد.

شما ممکن است در اثر هیجانات یک رابطه را شروع کنید و یا در اثر هیجان به یک رابطه پایان دهید و از هم فاصله بگیرید.

در ادامه درباره کنترل هیجان صحبت می کنیم که منجر به ارتباط و فاصله گیری اجتماعی نشود. همچنین می گوییم که چگونه هیجان خود را در رابطه به صورت مثبت اثر دهیم.

چگونه هیجان خود را در رابطه کنترل کنیم؟

  1. شرایط را انتخاب کنید : اگر می دانید در شرایط خاصی تصمیمات هیجانی می گیرید از به وجود آمدن همچین شرایطی جلوگیری کنید.
  2. شرایط را تغییر دهید : ایده آل هایتان را پایین تر بگیرید. انتظاراتی از طرف مقابلتان نداشته باشید امکان پذیر نیستند یا به سختی به دست می آیند.
  3. نقطه تمرکز توجهتان را تغییر دهید : ممکن است که شما زندگی خود را با کسانی مقایسه کنید که شرایط و سبک زندگی متفاوتی دارند و باعث شود احساس بدی داشته باشید. برای رهایی از این حس دست از مقایسه بردارید و روی زندگی هایی تمرکز کنید که سبکشان شبیه به زندگی شما می باشد.
  4. افکار خود را تغییر دهید : هیجاناتی که شما دارید از افکار شما سرچشمه می گیرد. پس سعی کنید افکارتان را تغییر دهید تا هیجانات شما باعث به وجود آمدن مشکل و ارتباط و فاصله گیری هیجانی نشود.
  5. واکنش خود را تغییر دهید : واکنشتان را تغییر دهید مثلا وقتی از موضوعی عصبانی هستید به جای خالی کردن عصبانیت روی همسر و یا پارتنرتان، کارهایی انجام دهید که عصبانیتتان فروکش کند و بعدا درباره مسئله ای که ناراحتتان کرده با او صحبت کنید. کارهایی مانند نفس عمیق کشیدن، ترک کردن محل و انجام دادن کارهایی که می دانید به شما آرامش می دهد می تواند عصبانیت شما را از بین ببرد و یا کم کند.

چگونه کمک کنیم هوش هیجانی روی رابطه ما اثر مثبت بگذارد؟

  1. خودآگاهی تان را بالا ببرید : شما هر چقدر نسبت به علایق و خواسته هایتان آگاهی بیش تر داشته باشید و روحیه تان را بیش تر بشناسید می توانید رابطه سالم تر و با دوام تر و شادتری را داشته باشید. و به جای اینکه هیجانات شما ارتباط و فاصله گیری هیجانی را به دنبال داشته باشد، باعث می شود رابطه تان بهتر شود.
  2. آگاهی خود را نسبت به شریک عاطفیتان بالا ببرید : این نکته به معنی محدود کردن شریک عاطفی نیست بلکه یعنی او را بهتر بشناسید تا بتوانید بهتر و بیش تر به او توجه کنید.
  3. مواردی که در زندگی به شما و همسرتان شادی می بخشد را جست و جو کنید : هر دو طرف باید آگاه باشند که چه تفریح، مکان، خوراکی و اعمالی همسرشان را خوش حال می کند.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *