چرا با یکی دیگه رفت ؟

چرا با یکی دیگه رفت ؟ در اصل عواملی وجود دارد که یکی از طرفین از رابطه خارج میشود و این عوامل به شرح زیر است:


1-من محور بودن :


یعنی امیال و خواسته ها و توقعات خودم برایم در اولویت است. ولی نمیدانیم که در رابطه من شریک عاطفی مان هم اهمیت دارد و باید با او مرتبط باشیم . مثل زمانی که با شریک عاطفی مان به مسافرت میرویم ولی تمام برنامه های سفر را طبق خواسته و علایق خود تنظیم میکنیم و اصلا خواسته ها و علایق و انتخابهای طرف مقابل را در نظر نمیگیریم و یا اصلا نمیپرسیم و این بی تفاوتی و نادیده گرفتن طرف مقابل حتما به رابطه صدمه میزند و باعث میشود طرف مقابل از رابطه خارج شود.


البته این من محور بودن و ندیدن طرف مقابل انواع مختلف دارد:


1-ندیدن و بی توجهی فیزیکی: مثل هنگامی که متوجه تغیرات ظاهری در طرف مقابل نمیشویم
2-ندیدن و بی توجهی احساسی: مثل هنگامی که متوجه نیستیم بودن و یا نبودن او چقدر موثر و مهم است
3-ندیدن و بی توجهی به اراده وحق: زمانی که بدون مشورت او مهمان دعوت میکنیم یا برنامه ای را تنظیم میکنیم


همه این موارد در واقع به نوعی خود محور بودن تلقی میشود و این باعث میشود طرف مقابل نسبت به رابطه احساس تعلق نکند و از رابطه خارج شود.
برای اینکه از شر من محور بودن رها شویم باید هنگام ازدواج بپذیریم که تعاریف ما از مسایل و موضوعات مربوط به خود ما میباشد و ممکن است با تعاریف طرف مقابل متفاوت باشد و این نباید ما را عصبانی و خشمگین کند این خشم باعث ایجاد فاصله بین دو نفر و در نتیجه من محور شدن افراد میشود.


2-فقدان هیجان :


وقتی در زندگی شخصی افراد هیجان و شور و شوق وجود نداشته باشد جای دیگری به دنبال آن هیجان میگردند باید این موضوع را جدی بگیریم و برای حفظ هیجان در رابطه تلاش کنیم و همیشه سطح هیجان در رابطه را براساس نیاز طرف مقابل تامین کنیم زیرا این سطح برای هر کسی متفاوت ممکن است به طور مثال برای کسی با یک پیاده روی مختصر تامین شود و فرد دیگری کوهنوردی و سفرو رفتارهای پر تنش هیجاناتش تامین کند
حتی هنگامی که این هیجان از طریق مسایل خوشایند و مثبت تامین نشود به دنبال تامین آن از طریق رفتارهای منفی هستیم مثل هنگامی که با دعوا و قهر و آشتی به دنبال ایجاد هیجان در رابطه هستیم.


3-فقدان هدف گذاری:


بیشتر هدف گذاری عاطفی و روانی مد نظر است برنامه هایی که جدای از روزمرگی و به منظور تامین نیازهای روانی افراد دنبال میشود مثل فروشگاه رفتن آخر هفته ها که صرفا برای خرید نیست و هدف ساختن اوقات شاد و داشتن تفریح با طرف مقابل است و البته که ممکن است هزینه داشته باشد و یا ناخوشایند باشد.

چرا با یکی دیگه رفت ؟دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *