چقدر از اصول رابطه موفق آگاهی دارید؟

چقدر از اصول رابطه موفق آگاهی دارید؟ وقتی یک رابطه را شروع می کنید و همچنین در اوایل دوران ازدواج، روابط بین شما و فرد مقابلتان بسیار خوب و ایده آل می باشد. اما این رابطه بدون مشکل و خوب تا چه زمانی دوام می آورد؟ در ابتدای رابطه احساسات هر دو فرد زیاد است و همه چیز خوب پیش می رود اما بعد از گذشت مدت زمانی از رابطه مشکلات و اختلاف نظرها بروز پیدا می کند. با این توضیحات می توان گفت که شروع رابطه آسان است اما ادامه رابطه به شکل دلپذیر و دلخواه دو طرف دشوار و در عین حال مهم می باشد. در ادامه اصول رابطه ایده آل موفق را برای شما توضیح می دهیم.

وابسته نشوید!

در ابتدای رابطه و زندگی مشترک طبیعی می باشد که دو طرف تمایل دارند تمام اوقات خود را کنار هم باشند و با هم بگذرانند. اما باید دقت کنیم که این حالت تبدیل به وابستگی نشود. هر دو فرد باید درک روشنی از وظایف هم نسبت به یکدیگر و همچنین استقلال خود داشته باشند. متاسفانه بسیاری افراد بدون شریک زندگی خود نمی توانند از اوقات خود لذت ببرند. پس اولین اصول رابطه موفق عدم وابستگی در عین عشق و علاقه نسبت به یکدیگر است.

احترام را فراموش نکنید!

تحقیقات فراوانی نشاند داده است که احترام رکن اصلی یک رابطه موفق است. احترام به این معنی می باشد که یکدیگر را همانطور که هستید دوست بدارید و همدیگر را درک کنید و همچنین اجازه دهید طرف مقابلتان احساسات خود را بیان کند.

درباره همه چیز صحبت کنید!

یکی دیگر از اصول رابطه موفق گفت و گو می باشد. دغدغه هایتان را با هم درمیان بگذارید و اجازه ندهید که احساساتتان در وجودتان دفن شود. وقتی از احساسات، دغدغه ها و اهداف زندگیتان با هم صحبت می کنید؛ صمیمیت بین شما بیشتر می شود. همچنین صداقت و اعتماد در رابطه شما جایگاه مهمی دارد. صداقت و اعتماد دو بخش اصلی تمام رابطه های موفق است.

در انجام کارها کنار هم باشید!

سرگرمی های مورد نظرتان را با هم انجام دهید. وقتی قصد انجام کاری را دارید اگر امکانش هست کار را با هم انجام دهید. در این صورت رابطه شما صمیمانه تر می شود و به افکار و خواسته های یکدیگر آگاهی بیش ترب پیدا خواهید کرد.

از روابط دیگر غافل نشوید!

این که همیشه در جمع دو نفره خود بمانید خوب نیست. وقتی را تنظیم کنید که به دیدار خانواده هایتان بروید و یا با دوستانتان معاشرت کنید. جمع های چهار نفر که دو زوج هستند می توانند بسیار جذاب باشند. دایره دوستانتان را گسترش دهید و از حباب تنهایی خود در بیایید. در این صورت زندگی شما زیباتر، پویا تر و سرزنده تر خواهد بود.

در تصمیمات خودخواهانه برخورد نکنید!

شما یک فرد مجرد نیستید که تصمیمات شخصی که می گیرید فقط روی خودتان اثر بگذارد. وقتی رابطه ای دارید و یا زندگی مشترک تشکیل داده اید تصمیمی که برای خود می گیرید رو زندگی و شخص مقابلتان نیز اثر گذار می باشد. پس یکی از اصول رابطه موفق این است که در تصمیمات تنها صلاح خود را در نظر نگیرید و به صلاح طرف مقابلتان هم تصمیم بگیرید. این به معنی فراموش کردن خود نمی باشد.

چقدر از اصول رابطه موفق آگاهی دارید؟

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *