چه جوری حد و مرز های خود را بشناسم ؟

چه جوری حد و مرز های خود را بشناسم ؟ یکی از مشکلات رایج در روابط این است که حد و مرز های خود را نمی شناسیم و اجازه می دهیم طرف مقابل رفتاری انجام دهد که تحمل آن را نداریم و به نظر ما می رسد از حد و مرز های ما رد شده است .

اگر از کسانی هستید که حد و مرز ها، و خطوط قرمز خود را نمی شناسید روابط شما بسیار شکننده می شود. هر لحظه امکان دارد به خاطر این که شما مرز های خود را اعلام نمی کنید و دیگری مرز های شما را تشخیص نمی دهد از حدود قرمز شما رد شود و بعد نتوانید با این مساله کنار بیایید.


چرا حد و مرز های خود را نمی شناسیم؟!


در واقع به ما اجازه ندادند که این افکار و احساس و رفتار خود را بشناسیم و عموماً از همان ابتدای کودکی از ما خواسته شده که احساس خود را برای جلب رضایت دیگران نادیده بگیریم. به نوعی به دیگران باج بدهیم تا ما را دوست داشته باشند و در این بین هویت واقعی ما گم شده است !


برای شناختن حد و مرز های خود :


در مواقع رای گیری و نظرخواهی مثلا برای سفارش غذا هر چه به ذهنتان می رسد را بیان کنید. نگفتن نظر شما باعث یادگیری نمی شود. نظر خود را در خصوص رفتن به سینما، بیرون رفتن با دوستانتان و لباس مورد علاقه خود بیان کنید فارغ از اینکه دیگران اون نظر رو دوست دارند ، تایید می کنند یا نه.
برای بیان خواسته های خود تلاش کنید. البته که می دانیم ما به بیشتر خواسته های خود نمی رسیم اما حداقل نظرات شما شنیده خواهد شد .
چه جوری حد و مرز های خود را بشناسم ؟ دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *