با عشق یک طرفه چه کنم ؟

با عشق یک طرفه چه کنم ؟ آیا در گیر عشق یک طرفه هستم ؟ آیا در یک رابطه با عشق یک طرفه گیر افتاده ام؟
برای اینکه تشخیص دهیم کسی که به او علاقه داریم به ما علاقه ،توجه یا احساس خاصی دارد یا نه باید نشانه های زیر را بررسی کنیم.

1. آیا او واقعا شما را دوست دارد؟ ( در ابتدای این روابط اگر اعتماد به نفس ما کم باشد به شدت به دنبال این هستیم که ثابت کنیم طرف مقابل ما را دوست دارد در حالی که شواهدی بر این مدعا نداریم ).

2. با شما همدلی میکند؟ ( در مواقعی که در کنار هم هستید و مشکل یا ناراحتی دارید همدلی می بینید ؟)
3. نسبت به شما نگاه خاص بودن دارد؟ ( جوری با شما رفتار می کند که انگار متفاوت یا خاص هستید ؟ الزاما این به معنای بهتر بودن نیست حتی به شکلی خاص به شما بی توجهی می کند نشانه خاص بودن شما است )
4. شما را نوازش میکند؟ ( منظور از نوازش الزاما فیزیکی نیست هر نوعی نوازش کلامی هم نشانه است )
5. روی نقاط مثبت شما تمرکز میکند؟ ( در خصوص نقاط مثبت شما صحبت می کند یا آنها را یادآوری می کند )
6. در حضور شما احساساتش بی ثبات میشود؟
7. در اطراف شما بی قرار است؟
8. وقتی نیستید و در حضور دوستان شما مانند افراد معتاد علایم ترک را دارد؟ ( در جمع دوستان مشترکتان سراغ شما را می گیرد و بی تاب شما می شود ؟)
9. برای آینده خود با شما برنامه ریزی میکند؟ ( حتی خیال پردازی در خصوص آینده که شما هم جزوی از آن هستید )
10. دچار لغزش کلامی میشود؟ ( لغزش کلامی مانند این که عموما شما را با اسم خانوادگی صدا می زند اما پیش می آید که اسم کوچک شما از دهنش می پرد )
11. -در پوشش و رفتار و کردار تغییری کرده است؟ ( از زمانی که با شما دوست شده است پوشش یا رفتار یا استفاده از کلماتش تغییر کرده است )
12. -احساس وابستگی –اضطراب-ترس و…. دارد؟ ( زمانی که قرار است شما از جمع جدا شوید به نظر می رسد مضطرب شده است ؟)
در صورتی که شما از پاسخ به موارد بالا متوجه شدید طرف مقابل شما به شما احساس خاصی ندارد, احتمالا در یک رابطه با عشق یک طرفه قرار دارید. و حتما با یک متخصص مشورت کنید تا آسیب نبینید . عشق یک طرفه مانند خنجری در قلب است ، بیرون کشیدن ناگهانی آن کشنده است !

چرا دچار عشق یک طرفه شده ام؟

در صورتی که ما در یک رابطه با عشق یک طرفه گیر افتاده ایم, باید از ابتدا همه چیز را موشکافی کنیم و طبق مراحل زیر پیش برویم.


از خود بپرسیم چه چیزی در این فرد هست که من آن را دوست دارم؟ به نوعی فردی که عاشق او میشویم نماد یا سمبل برخی از ضعف های خودمان است که این باعث میشود ما ضعف های طرف مقابل را نبینیم. و در این مرحله از فرد مقابل ایده ال میسازیم در این مرحله باید جذابیت ها و نقاط ضعف فرد را برای خود لیست کنیم تا از ایده الگرایی بیرون بیاییم .
پاسخ به سه سوال زیر به ما کمک میکند که بهتر به سوال بالا پاسخ دهیم.

1- باید شباهت ها و تفاوت های خودمان با آن فرد را آنالیز کنیم تا از الگو های تکراری جدا شویم چون این فرد قطعا نماینده یک شخصیت یا یک الگو است.
( مثلا اگر فرد مقابل پرخاشگر است آیا ما هم پدر یا مادر پرخاشگر داشته ایم ؟ اگر آرام و بی احساس هست چطور ؟ ).
2- -باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا عاشق فردی میشویم که به درد ما نمیخورد و ما را دوست ندارد و یا اصلا برای ما دور از دسترس است.
( در خیلی از موارد دور از دسترس بودن فرد مقابل برای ما کشننده است ! چرا ؟ ).
3- چرا رد کردن و نادیده گرفتن من از طرف او جذابیت دارد ! ( در مواردی طرد شدن توسط فرد مقابل برای ما انگیزه بیشتری برای به دست آوردن آن ایجاد می کند ).

همه موارد فوق می تواند نشانه های آسیب باشد و شناسایی و درک انها کمک کننده است.
با عشق یک طرفه چه کنم ؟ دپارتمان آموزش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *