عصبانیت همسرتان را کنترل کنید

عصبانیت همسرتان را کنترل کنید . تمام افراد ممکن است که در شرایطی کنترل خود را از دست بدهند و عصبانی شوند. بعضی از افراد آستانه تحمل پایین تری دارند و زودتر عصبانی می شوند. این عصبانیت باید کنترل شود. در غیر این صورت عواقب بدی به دنبال دارد. در زندگی زناشویی کنترل خشم همسر بسیار مهم می باشد. اگر نتوانیم این خشم را کنترل کنیم ممکن از لطمه های زیادی به زندگی ما وارد شود و حتی زندگیمان به جدایی ختم بشود. در ادامه راه های کنترل خشم همسر را به شما ارائه می دهیم.

راه های کنترل خشم همسر

منشا عصبانیت همسرتان را پیدا کنید :

در ابتدا شما باید از علت عصبانیت همسرتان آگاه شوید. آیا شما علت عصبانیت هستید یا چیزی خارج از رابطه زناشویی این عصبانیت را به وجود آورده است؟ لازم است که زن و شوهر از علت عصبانیت یکدیگر آگاه شوند.

همسرتان را ترک نکنید :

برخلاف تصوری که وجود دارد و اکثریت گمان می کنند اگر همسرشان را ترک کنند عصبانیت او فروکش می کنند.

رفتارهای آموزش دهنده داشته باشید :

در زمانی که همسرتان خشمگین می باشد شما باید با رفتار آرام و محبت آمیز خود او را آرام کنید.

از توهین کردن پرهیز کنید :

اگر در زمانی که همسر شما خشمگین می باشد شما هم رفتارهای تندی داشته باشید وضعیت را بدر می کنید. پس در این زمان از خشمگین شدن و توهین کردن پرهیز کنید.

به بیان احساسات همسرتان کمک کنید :

در زمانی که همسرتان خشمگین است نباید مدام او را مورد انتقاد قرار دهید و یا او را نصیحت کنید. برای کنترل خشم همسر باید شنونده خوبی باشیم و اجازه دهیم که او احساساتش را بگوید.

با او صحبت کنید :

یکی از بهترین روش ها برای کنترل خشم همسر صحبت کردن می باشد. باید به گونه ای با او صحبت کنید که بتواند از احساساتش بگوید و اگر سکوت کرد شما باید سوالاتی بپرسید که به بیان احساسات او ختم شود.

به همسرتان زمان دهید :

نباید انتظار داشته باشید که همسرتان به سرعت آرام شود. به او فرصت دهید تا آرام شود. بعد از آرام شدن به اشتباه خود پی می برد حتی ممکن است که از شما عذرخواهی کند.

سکوت کنید :

یکی از بهترین کارهای که برای کنترل خشم همسر می توانید انجام دهید این است که سکوت کنید. اگر سکوت کنید حرفی نمی زنید که شرایط بدتر شود و در زمانی دیگر می توانید با هم به آرامی صحبت کنید.

نگذارید ماجرا کش دار شود :

بهتر است نگذارید بعد از گذشت چند روز آشتی کنید و در اولین فرصت سعی کنید رابطه را درست کنید.

باید اشتباه خود را بپذیرید :

اگر شما عامل ناراحتی همسرتان هستید با او صحبت کنید و بفهمید کدام رفتار شما باعث این تنش شده است.

عصبانیت همسرتان را کنترل کنید- دپارتمان پژوهشی آرامکده

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *