چگونه با کنترل گری در ازدواج برخورد کنیم؟

چگونه با کنترل گری در ازدواج برخورد کنیم؟ یکی از مشکلاتی که می تواند بین دو نفر پیش بیاید کنترل گری در ازدواج است. این ویژگی همسر کنترل گر از عدم اعتماد به نفس، عزت نفس و حس امنیت سرچشمه می گیرد. کنترل گری در ازدواج، حسادت و خشم را به دنبال دارد و باعث می شود طرف مقابل حس ناامنی کند.

همسر کنترل گر چه ویژگی هایی دارد؟

  • به نظر همسرش اهمیت نمی دهد : اگر همسر شما برای موارد مختلف از شما نظر نمی پرسد و خودش تنها تصمیم می گیرد می تواند کنترل گر باشد.
  • رفتارهای فرسایشی را تکرار می کنند : کنترل گرها برای حفظ سلطه خود رفتارهای فرسایشی را تکرار می کنند. مثلا وقتی شما حقی را مطالبه می کنید بحث را به دعوا می کشانند.
  • از وضعیت فعلی شما و محلی که در آن قرار دارید سوال های بسیاری می پرسد : همسر کنترل گر تمایل دارد که مدام در جریان وضعیت شما آگاه باشد. مثلا بداند کجا هستید؟ با چه کسی هستید؟ چرا به آن مکان رفته اید؟
  • نقد مخرب : افراد کنترل گر به هر قیمتی می خواهند که خودشان از وضعیت راضی باشند و به نقد های مخرب می پردازند. در زمان نقد لحن تندی دارد و به راحتی تصمیمات و پیشرفت شما را به نقد می کشند و تمسخر می کنند.
  • به حریم خصوصی شما توجهی ندارند : فرد کنترل گر برای همسر خود حریم شخصی قائل نمی شود. و تمایل دارند در امور شخصی همسر خود سر در بیاورند.
  • تهدید می کنند : اگر از دستورهای افراد کنترل گر سرپیچی کنید آن ها صدای خود را بالا می برند و شما را تهدید می کنند اما گاهی این تهدید آشکار نیست. ممکن است به صورت بی اهمیتی به شما و یا منع شما از انجام بعضی کارها بروز کند.

چگونه با همسر کنترل گر برخورد کنیم ؟

تصمیم عجولانه نگیرید : اگر با کنترل گری در ازدواج رو به رو هستید، نباید عجولانه تصمیم به جدایی بگیرید. اول راه های دیگر را بررسی کنید و خوب فکر کنید.

گفت و گو کنید : از شریک زندگیتان بخواهید که وقتی بگذارد برای اینکه با او گفت و گو کنید. در این گفت و گو عادات کنترل گر او را بگویید و بیان کنید که این رفتارها شما را آزار می دهد.

از علایق و خواسته ها منطقی که دارید نگذرید : تا زمانی که شما در برابر رفتارهای کنترل گر همسرتان و خواسته های نامعقول او سکوت می کنید او به رفتار خود ادامه می دهد و ممکن است که رفتارش شدیدتر هم بشود. پس از خواسته های منطقی که دارید نگذرید و مخالفت خود را در برابر تصمیمات کنترل گر او بیان کنید.

چگونه با کنترل گری در ازدواج برخورد کنیم؟-دپارتمان پژوهشی آرامکده

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *